Scam "telia"

En liten varning till er som faktiskt har Telia-abonnemang (ni andra borde förstå att mailet är fejk). Nu cirkulerar det scam-mail som säger att din telia-faktura har blivit betald två gånger och ber dig logga in för att få pengarna tillbaka. Det är så klart en bluff! Dels tror jag inte att telia skulle skicka hela mailet som en klickbar bild (!), dels är det en väldigt skum adress länken går till (det som är inringat längst ner på bilden). Mitt mailprogram visar länkadressen när jag håller muspekaren över länken, mycket smidigt!
 
 
scam-mail, klicka dig inte vidare om du får mailet
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Telia Kundservice

Hej!

Mitt namn är Linda Wendt och jag jobbar på Telia kundservice. Som du förstått så är det inte vi på Telia som skickat ut dessa meddelanden. De flesta kunder vet att dessa meddelanden inte kommer från oss men olyckligtvis finns det alltid människor som går på det.
Vi har den senaste tiden sett en stor ökning av dessa s.k "phisingmail" där man försöker locka till sig personers kontouppgifter vilket är väldigt tråkigt. Vi har även lagt ut information om det på bl a vår hemsida, se http://www.telia.se/privat/aktuellt/artikel?item=7af12315-f4ff-41ef-95b1-601472856fe4
Det är även bra att det finns andra som vill hjälpa sina medmänniskor med att varna för dessa bedrägerier. Tyvärr är det svårt att få tag i personerna som sysslar med detta så det bästa vi kan göra är nog att varna varandra för detta så att så få som möjligt går på det.

Jag önskar dig en fortsatt trevlig tisdag!

Med vänliga hälsningar,

Linda Wendt, Telia Kundservice

2013-09-10 @ 10:33:31
URL: http://www.telia.se

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0