Odd Thomas

Ikväll såg vi filmatiseringen av Dean R Koontz Odd Thomas. Tja... Den var inte direkt bra, men funkar som söndagsfilm. Tyvärr kändes det som att filmen inte riktigt var färdig, den skulle behöva en omgång redigering till och någon som lägger på musik till... tja, hela mitten. Och skådespelarinsatserna är inte på topp direkt (Yelchin gjorde ett betydligt bättre jobb i rollen som som Chekov och Dafoe är helt klart bättre i Boondock Saints). Filmen kändes mer som en visuell bok än en film, trist nog.
 
Som grädde på moset fick jag känslan av att jag redan läst hela boken tidigare trots allt. Typiskt. Jag har ju bara kommit drygt en femtedel in i boken den här gången.
 
 
 
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0