Födelsedagstårtan

Äntligen hittade jag överföringssladden till kameran, så nu kan jag visa bilder på födelsedagstårtorna också. Jag gjorde två stycken, en glutenfri och en vanlig. Låglaktos, så klart... Den glutenfria var godast, den andra blev lite torr... Fast jag trodde inte den skulle hålla ihop överhuvudtaget, smeten var som chokladmjölk! Dekorationerna gjorde Pojken och Pojkens systerdotter.

Tårtorna är gjorda i två delar, och mellanrummet fyllde jag med hallonmousse. Som ni kanske ser på bilden ska det då bli ett hjärta på tårtbitarna. Tyvärr var det lite för lite fyllning, men jag ger ändå mig själv ett hyfsat betyg för att vara första gången.

Jag skulle ha bakat lite fler kakor och annat godis (fick en massa kul recept från min moster), men det hanns inte med. Det får bli nu till julen istället!


Har fått hem min måttsydda skjorta också! Den passade fint! Helt underbart att äntligen kunna ha en skjorta som inte är både för snäv över byst/mage och för stor i halsen/över axlarna... Och så var det kul att kunna bestämma helt hur den ska se ut. Snygga franska manschetter har den också, fast jag har inte satt i några manschettknappar på bilden.






Kommentarer
Postat av: Moster

Skicka genast recept på tårtan, den ser ju jättegod ut. Var har du beställt skortan?

2009-12-12 @ 17:03:20
Postat av: Moster

Skicka genast receptet till tårtan, den såg jättegod ut! Var har du beställt skjortan?

2009-12-12 @ 17:04:39
Postat av: Moster

Du måste genast skicka mig receptet på tårtan, den ser jättegod ut. Var har du beställt skjortan?

2009-12-12 @ 17:23:53
Postat av: Gunilla

Hej!

Carina tipsade om din blogg, nu är jag här! Det var en väldigt god chokladtårta, som du gjort. Vilken tur att det fanns kvar så jag fick smaka. Inte bara smaka för jag åt två bitar. Kakformen och receptet är jag nyfiken på. Skjortan var också häftig och bloggen.

2010-01-18 @ 20:02:16
Postat av: Anonym

Hej!

Carina tipsade om din blogg, nu är jag här! Det var en väldigt god chokladtårta, som du gjort. Vilken tur att det fanns kvar så jag fick smaka. Inte bara smaka för jag åt två bitar. Kakformen och receptet är jag nyfiken på. Skjortan var också häftig och bloggen.

2010-01-18 @ 20:04:10

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0