Hypnotisören av Lars Kepler

Igår läste jag färdigt Hypnositören av Lars Kepler. Det var en helt ok spänningsroman/deckare, men inte värd de höga förväntningarna som skapats med smart marknadsföring. Men boken är ändå läsvärd, den har nu kommit som pocket så passa på att bunkra upp med deckare till hängmattan i sommar!

Mördaren avslöjas direkt, vilket är ett annorlunda grepp. Tyvärr så blir den inte mer spännande än så, eftersom jag (som troligtvis de flesta läsare) plockade alla ledtrådar före bokens huvudpersoner. Jag tog till och med ett par ledtrådar som "inte fanns", vilket gör att jag saknade ett sammanknytande kapitel i slutet. Jag vet inte riktigt vad man ska säga om det, har väl alldeles för livlig fantasi. Karaktärerna är inte heller särskiilt engagerande, men jag har hört att det ska bli en serie om sju böcker så det kan ändå bli spännande att se hur de utvecklas.

Summa sumarum - en underhållande deckare, med två gåtor och ett slut värdig en amerikansk TV-film.



Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0