Inte riktigt som jag tänkt, men bra ändå

Nu sitter jag på en buss på väg hemåt. Jag hade fått biljetter hem via en hyfsat stor omväg (1,5 timmar) på grund av spårarbete. Av en slump tittade jag in på banverkets sida och såg att bussersättningen bara gäller mellan 9-15. Det hade ju varit kalas - om tåget varit i tid. Nu gick den anslutningen tio minuter innan vi skulle komma fram. "skit också", tänkte jag och blev lite putt. De kan ju inte hålla ett tåg tio minuter bara för att jag vill byta biljett. Men sedan ropade de ut ersättningsanslutningar till passagerare som förmodligen skulle åkt med samma tåg som jag ville med! Uj, bråttom att haffa en tågnisse och förklara att jag minsann inte ville göra två byten och åka nästan två timmar mer än nödvändigt. Sagt och gjort, jag hakade på bussersättningen raka spåret hem. Känns såååå bra!

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0