Bröllopsfotografen

Bröllopsfotografen med bland andra Björn Starrin, Tuva Novotny och Kjell Bergqvist.


Bröllopsfotografen handlar om Robin, hobbyfotograf från Värmland som får i uppdrag att fotografera ett överklassbröllop i Stockholm. Han förälskar sig i brudens syster, vars pappa har den finansiella möjligheten att hjälpa Robin att starta sitt efterlängtade företag. Invecklingar följer...

Handlingen i sig är inget originellt. Överklass möter arbetarklass, fördomar från båda hållen, familjedrama och kontraster. Vad jag har hört finns det vissa självbiografiska drag i Ulf Malmros film, vilket självklart gör den mer intressant. Jag brukar inte precis jubla över svenska filmer, men den här var helt ok. Mycket att känna igen sig i, hemtrevligt, lyckligt slut, en stor portion humor och lite skådisar med självdistans. Kjell Bergqvists roll får hjärtat att blöda lite, han gör rollen som avdankad skådis otroligt bra.

Myspys, helt enkelt, och välgjort. Se den!





Kommentarer
Postat av: nathalie

vad ger du filmen för betyg i skalan 1-10 då ? :) av mig får den tyvärr bara en 4a ...

2010-08-29 @ 23:01:09
URL: http://nathalieolssons.blogg.se/

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0