Midsommar

Nu har alla åkt hem igen. Det har varit en fantastiskt kul midsommarafton tillsammans med goda vänner. Extra kul var det dels att vänner kom både från Göteborg och Malmö, dels att det var några nya ansikten i år.

Folket började dyka upp redan vid tolv-tiden igår. Givetvis sprack vår planering redan kvällen innan, annars hade potatisen varit skrubbad och stressen obefintlig. Men tack vare alla goa vänner så lyckades vi reda ut det mesta ändå. Vi åt först en sillunch med sill, nypotatis, matjessilltårta och gräddfil, med mangopaj och jordgubbstårta till efterrätt. Sedan blev det kubb och allmänt snackmys innan vi knatade iväg till en annan vän. Där fortsatte kvällen med grillning och ett dopp i poolen. Inte illa!

Om jag lyckas hitta en bra bild på dukningen lägger jag upp den sedan, men här är i alla fall "ingredienserna".





Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0