Tre på tre - en utmaning

Pocketlover har en utmaning på gång - läs tre böcker med valfritt tema på tre månader.
 
Jag har klurat lite på vad jag skulle kunna ha för lästema. Först tänkte jag på Fifty shades... trilogin, men dels på grund av att många tyckt den varit överskattad, dels för dess "litterära inriktning" och dels på grund av den rena tyngden på boktraven (inte att leka med!), så jag fick kalla fötter.
 
Jaha, vad ska jag då läsa? Fifty shades of Grey står kvar på läslistan, tillsammans med en ganska respektingivande trave pocket från sommarens impulsshopping (jäkla erbjudanden, kan nästan tro att de öser ut dem för att få oss stackars bokoholics att förköpa oss... Harkel...) Miss Peregrine's home for peculiar children ligger överst (och har snyggast omslag), så varför inte ett engelskt tema? Alltså böcker på engelska, vi ska väl inte vara allt för avancerade? Vad sägs om en britt, en australiensiska och en amerikan? Jamen då kör vi på det!
 
Mina val:
Fifty shades of Grey av E L James
Jellicoe road av Melina Marchetta
Miss Peregrine's Home for Peculiar Children av Ransom Riggs
 
 
Fler som hänger på?
 
 
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0