Veckans bokbloggsjerka

I veckans bokbloggsjerka (läs mer här) ställer Annika frågan:
 
Finns det någon bok som du på eller annat sätt alltid återvänder till?
 
Njae, inte direkt. Det skulle vara Tre Deckare-serien i så fall, där har jag läst om många av böckerna. Och jag kan börja och sluta lite varstans i böckerna, det gör inte så mycket. Liftarens guide-serien har jag också läst ett antal gånger.
Men för det mesta hugger jag in på något nytt, det finns så många intressanta böcker där ute. Och att läsa-listan blir ju bara längre och längre ju fler bokbloggsjerkor jag deltar i!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Vargnatts bokhylla

Haha ja bokbloggsjerkorna är inte bra för att korta ner läslistan :D

Svar: Och läslistan blir bara längre och längre! Angenäma problem förvisso... :)
Doktor Glas

2012-12-08 @ 22:51:40
URL: http://www.vargnattsbokhylla.blogspot.se
Postat av: Monika

Bokbloggar överhuvudtaget är förödande för längden på läslistan. Vem har tid att läsa om böcker som man redan läst?

Svar: Så sant!
Doktor Glas

2012-12-09 @ 13:03:00
URL: http://bokslut.blogspot.se/
Postat av: Det skulle kunna hända dig – en e-bok av Jack A

Oh, "Tre Deckare-serien" läste jag från pärm till pärm som yngre. Det hade varit en intressant nostalgitripp att läsa dem igen, även om jag i vanliga fall inte läser om böcker.

Svar: Haha! Tja, det finns väl en viss risk att de inte är lika bra som när man var ung, man har troligtvis både ändrat smak och vant sig vid en annan "nivå". Jag kommer ihåg när jag såg E.T. igen, sisådär 15 år efter att jag sett den första gången. Vilken besvikelse! Inte alls så magisk som jag kommer ihåg den (eftersom jag nu är van vid lite snyggare specialeffekter). Det misstaget gör jag inte om igen... :)
Doktor Glas

2012-12-09 @ 15:01:32
URL: http://detskullekunnahandadig.com/
Postat av: annelie

Jag läste också Tre deckare-serien när jag var liten! Tror att jag läste om några av dem också :)

Svar: Vad roligt att fler har läst de böckerna! :)
Doktor Glas

2012-12-09 @ 17:49:03
URL: http://boklotus.blogg.se

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0