Veckans bokbloggsjerka

I veckans bokbloggsjerka (läs mer här) ställer Annika frågan:
 
Recenserar du alla böcker du läser?
 
Korta svaret: ja.
Det lite längre svaret: ja, det gör jag, men jag kallar det boksammanfattningar istället. Anledningen är att jag då inte behöver känna att boksammanfattningarna ska hålla någon viss nivå. Det behöver inte vara någon analys, inga argument som stöd för mina påståenden, ingen längre presentation av varken karaktärer eller miljöer. Jag sammanfattar helt enkelt boken (ofta baksidetexten Boknyckt från exempelvis Bokus) och trycker dit en kommentar. Klart!
 
Ni hittar mina boksammanfattningar under kategorin "böcker och läsbart". I Läslistorna (till höger) har jag samlat de böcker jag läst under året. I början, 2011, länkade jag även till varje boksammanfattning. Men efter att hela min blogg (!) fastnat i spamfiltret hos blogg.se, och jag fått en uppmaning från dem att bara göra en (!) länkning i varje inlägg har jag slutat med det. Vill inte riskera att bli av med bloggen helt...
 
Följdfråga: Vad innebär "recension" för dig?
 
 
 
Omotiverad bild på dagens blomsterarrangemang
 
 

Kommentarer
Postat av: Monika

Jag gör ungefär som du; knycker baksidetesten och sedan skriver jag en egen liten kommentar om vad jag tyckte.

2012-07-15 @ 09:32:43
URL: http://bokslut.blogspot.se/
Postat av: TinaO

Jag håller med dig om att det inte alltid behövs så himla mycket för att bli bra. Och samtidigt är det så kul att läsa andras inlägg och tankar kring en bok, just för att det tar bokpratandet ett steg till. Alla åsikter bidrar ju! :)

2012-07-15 @ 10:02:42
URL: http://tinaottosson.wordpress.com
Postat av: TinaO

Vet inte om min kommentar försvann? Nåja, det jag tycker är i alla fall att det inte behövs mycket mer än så, huvudsaken är ju att man skriver in en liten personlig reflektion. Det är de som gör ett bokblogginlägg roligt att läsa, oavsett om bloggaren gillade boken eller inte.

2012-07-15 @ 10:04:35
URL: http://tinaottosson.wordpress.com
Postat av: Författardrömmar

Jag gör ungefär som du. berättar vad boken handlar om och lite vad jag tycker om den.

2012-07-15 @ 20:24:42
URL: http://forfattardrommar.se

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0