Veckans bokbloggsjerka

I veckans bokbloggsjerka (läs mer här) ställer Annika frågan:
 
Har du en ”guilty pleasure” eller en favorit som eventuellt kan förvåna oss jerkare?
 
Nej, jag tycker inte att man ska skämmas för det man läser. Gör man det läser man nog mer för andras än för sin egen skull. Men visst, det kändes som ett personligt nederlag när jag upptäckte att ytliga deckare kunde vara lika underhållande som lastgamla klassiker...
 
Vad gäller favoriter som kan förvåna mina läsare så har jag ännu inte kommit på någon bok överhuvudtaget som kan räknas in i den kategorin. I bokhyllan finns allt från Koontz till Hawkins, från Harry Potter till Kerstin Ekman, från the Klingon Hamlet till en bok om Fredrik Reinfeldt. Ja, det skulle väl vara den siste som förvånar då, men i rättvisans namn måste jag påpeka både att den är oläst och att jag har en bok om Gulag också. Även den oläst.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Monika

Jag visste inte ens att Reinfeldt skrivit en bok, så jag blev lite förvånad :)

Svar: Hehe, i det här fallet var det en bok om Reinfeldt, inte av honom. Vad jag vet, i alla fall... Han kanske gör en Bodström? ;)
Doktor Glas

2012-11-12 @ 09:44:55
URL: http://bokslut.blogspot.se/
Postat av: Boktjuven Ingerun

Solzjenitsyn? En aning tunga.

Svar: I det här fallet heter boken faktiskt Gulag (möjligen med någon undertitel), men visst huserar även Solzjenitsyn i bokhyllan. :) En dag i Ivan Denisovitjs liv är underbar!
Doktor Glas

2012-11-12 @ 19:39:07
URL: http://vadvilljagtjuva.blogspot.se
Postat av: Boktjuven Ingerun

Aha. :) Ja, den är väldigt bra, men hans Gulag-serie är tung.

2012-11-12 @ 23:40:07
URL: http://vadvilljagtjuva.blogspot.se

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0