Scones och hemlagad marmelad

Idag började dagen på bästa sätt - solsken, nybakta scones och hemgjord aprikosmarmelad. Det var busenkelt att röra ihop marmeladen så det kommer jag definitivt att göra fler gånger. Fast då blir det med ekologiska och osvavlade (dvs mörkare) aprikoser. Egentligen ska man använda färsk citron till marmeladen, men då jag inte hade någon hemma använde jag citron på flaska istället.
 
 
Aprikosmarmelad
200 g torkade aprikoser
1,5 dl syltsocker
0,5 msk citron
1 dl vatten
 
Lägg aprikoserna i blöt i kallt vatten över natten.
Mixa aprikoserna och lägg dem i en gryta. Tillsätt socker, citron och vatten (jag tog citron efter smak, så testa dig fram).
Låt koka i ca 25 minuter tills det fått rätt konsistens. Se upp så att det inte bränns vid.
Häll upp i väl rengjorda glasburkar. Förvara i kylskåp.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2013-05-09 @ 11:13:33
URL: http://www.hittarecept.se

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0