Veckans bokbloggsjerka

I veckans bokbloggsjerka (läs mer här) ställer Annika frågan:
 
Hur ser den ultimata lässtunden ut för dig?
 
Jag har någon slags romantisk idé om att fastna i en bok i soffan, med en varm pläd och en stor kopp te. Eller ligga på en filt ute i naturen i sommarvärmen. Eller sitta på ett café, helt uppslukad i en påhittad värld.
 
Sanningen är att jag är alldeles för rastlös. Jag kan fastna i en bok nästan var som helst, men så fort det blir lite för perfekt börjar det krypa i kroppen. Jag läser gärna i soffan men växler mellan att sitta ihopkrupen under filten med att slänga benen över soffryggen. På en filt i trädgården är helt fantastiskt -  tills jag upptäcker alla insekter. Fiket är mysigt men kan inte låta bli att kolla mobilen var tredje minut. Sätt mig däremot på ett tåg eller en buss så kan jag läsa tre timmar i sträck utan problem!
 
 
 
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0