[buzz] - Anders de la Motte

Henrik HP Pettersson är på flykt och har hamnat i Dubai. Det har gått fjorton månader sedan han via en mystisk mobiltelefon blev indragen i det djävulska verklighetsspel som sånär kostade honom livet. Rebecca befinner sig i Sudan som livvakt åt en svensk minister. Men dramatiska händelser tvingar snart de båda syskonen tillbaka till Stockholm.
Är Spelet verkligen över? Vem kan man egentligen lita på? Går det att skydda sig mot ett hot som kanske inte ens existerar?
 
Saxat från Bokus
 
 
 
[Buzz] är uppföljaren till [geim] och det är ingen dålig uppföljare! Jag kommer bättre överens med språket den här gången och historien är fängslande.
 
Boken handlar om internet, eller snarare det informationsbrus som internet är fyllt av och som konstant omger oss. Vad är sant och vad är rykten? Varför finns informationen där och vem vinner på den? Vi använder dagligen internet för att söka information, prata med vänner, uppdatera bloggar och så vidare. Vi använder tjänster (gratis eller betalar för dem) men egentligen är det vi som är varan, inte kunden.
 
De la Motte har fått ihop en nervkittlande story som kombinerar deckargenren med konspirationsteorier, det mesta är trovärdigt vilket kittlar fantasin ytterligare. Glöm inte att läsa [geim] först bara...
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tantaugusta

Har läst geim men inte vågat mig på uppföljaren. Lite pga "hur konstigt kan det bli?". Men kanske ska ge den en chans.

Svar: Tycker jag absolut att du ska göra! Den är inte så skum som man kan tro, gillade du Geim tror jag att du kommer att gilla uppföljaren också.
Doktor Glas

2013-08-03 @ 23:55:25
URL: http://tantaugustastekopp.wordpress.com

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0