Årets sexist 2013

Tycker du att undernärda kvinnor är bästa reklamen för en restaurang? Att strypgrepp är ok när man marknadsför en skönhetssalong? Då ska du förstås inte rösta på "Årets sexist 2013" hos Genusfotografen.
 
Per Lydmar marknadsför sin restaurang med en naken och mager modell. Skinny and naked,
ska vi aldrig slippa det sunkiga "idealet"? Och är det verkligen - verkligen - bästa sättet att
marknadsföra ett matställe? Själv tycker jag det ser ut som att de serverarheroinsprutor
och LSD-trippar... Lydmar å andra sidan försvarar det med att det är konst och säger att han
"har haft Ku Klux Klan-bilder i sin gamla lobby". Jamen dåså.
 
 
 
Anders Vendels damer är visserligen något rundare men jag skulle verkligen inte äta något härifrån.
Inte nog med att killen har Sveriges sunkigaste attityd, han verkar inte bry sig om hygienen heller.
Livsmedelsverket borde verkligen reagera. För att inte tala om gymmet, killen behöver en seriös
livsstilsändring för att undgå hjärt- och kärlsjukdomar.
 
 
Skjortan som American Apparel visar här är unisex. För helvete karl, vänd upp röven!
 
 
 
Marwan Hitti har tydligen vunnit Paradise hotel eller liknande dynga.
Han har också en skönhetssalong som kör med senaste trenden: kvinnomisshandel.
"Nu jävlar säger du att du är nöjd". Charmigt.
 
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0