VN ser dig

Värnamo Dumheter publicerar namnen på de som kommit in på de olika gymnasieprogrammen i år. 
På vilket sätt är det nyheter av allmänintresse? Ibland - ofta - blir jag lätt illamående av det generella näsblötläggandet och navelskådandet som följer med att bo i en byhåla. 
Att publicera namn och bostadsort för kommunens alla gymnasieungdomar känns väldigt fel. Varför måste alla veta att Kalle valt natur och Anna industriteknik? Det här är antingen nyhetstorka eller tidningarnas version av gammal-tant-i-gungstol-håller-koll-på-allt-grannarna-gör. 
Jag hade inte uppskattat det.

http://www.varnamonyheter.se/artikel/108695/har-ar-de-som-kom-in-pa-gymnasiet



Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0