Våffeldagen

Igår var det våffeldagen, så planen var att äta våfflor med hallon och grädde. Tyvärr hade vi slängt våffeljärnet förra året (varför gör de bara våffeljärn och smörgåsgrillar som blir superäckliga och inte går att diska ordentligt?), så jag fick improvisera.

Resultatet blev plättar istället, fast med våffelsmet (LCHF, förstås). Enligt receptet skulle de serveras med hallon och grädde (vänster i bild), men jag ville ha en saltare variant - bacon och turkisk yoghurt (höger i bild). Vad tycks?


LCHF våfflor plättar

Inte alls våfflor


Kommentarer
Postat av: Flin

Nä du, hos mig blev det "riktiga" våfflor (säkert HCHF =), med riktigt kolhydratstinn jordgubbssylt, hemgjord vinbärssylt, och lågkalori äppelmos. Och så grädde förstås! =) Men jag håller i alla fall med dig om äckliga apparater, särskilt smörgåsgrillen.

2011-03-27 @ 14:25:20
Postat av: Doktor Glas

Haha! Låter helt underbart!

2011-03-27 @ 15:15:09
URL: http://doktorglas.blogg.se/

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0