[bubble] - Anders de la Motte

Sex månader har gått och HP har fått ett uppdrag, ett sista uppdrag på mer än ett sätt. Under tiden gör Rebecca karriär inom i PayTags växande IT-imperium. Medan Stockholm ännu en gång rustar för prinsessbröllop hamnar syskonen allt mer på kollisionskurs och det blir svårare än någonsin att skilja vän från fiende. Om nu inte fienden är en vän? En nära vän.
[bubble] är en rykande aktuell thriller som handlar om hur vi mitt i den digitala övervakningen försöker bygga säkra bubblor, allt från bankfack till gigantiska serverhallar. Men små eller stora har alla typer av bubblor en sak gemensamt. Förr eller senare kommer de allihop att spricka...
 
Saxat från Bokus
 
 
Det är alltid svårt med uppföljare och särskilt med avslutande delar, men jag tycker att de la Motte levererar. Det är action och paranoia deluxe, precis som det ska vara i de här böckerna. Vem är vän, vem är fiende och när är Spelet egentligen slut? Visst fanns det ett par enkla självklarheter och lite osannolik tur men det kan jag ha överseende med. Böckerna är lättlästa samtidigt som de väcker frågor kring informationshantering och -säkerhet, en fråga som är aktuell och (förhoppningsvis) kommer att debatteras en bra stund framöver. De la Motte är bra på att skapa en lätt obehagskänsla - hur lurad är jag (vi) egentligen?
 
Se även
[geim]
[buzz]
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0