Bakbestyr

Hurra! Pojken är hemma igen från resan Utrikes. Nu får jag njuta av hans sällskap i hela en och en halv vecka innan han försvinner på nästa äventyr.

Det blev ingen Halloween-fest i år. Vi höll inte i någon eftersom Pojken hade andra planer med sin ungdomsförening. Om någon annan hade halloween-fest? Vet inte, ingen som bjudit oss i alla fall...

Fick ett infall att baka lite igår. Cupcakes (dvs muffins med glasyr) och ett fruktbröd. Brödet blev kanongott! Första gången jag bakat mörkt bröd, och den här varianten var buslätt! Fullproppat med torkad frukt och valnötter, mums! Muffinsen blev lite värre, stenhårda skapelser trots att jag försökte minska lite på mjölet. Den sorten jag testar nu är otroligt kompakt, och det är nästan omöjligt att få bort alla mjölklumpar. Mycket besviken - på både mjöl och muffins! Men fina blev de i alla fall, med gulligt hjärtformat strössel.





Kommentarer
Postat av: moster

Muffinsen ser ju smaskiga ut i alla fall!! Har du provat nåt av godimonisrecepten du fick av mig? Kram Moster

2009-12-03 @ 22:56:45

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0