En helt annan dag

Om gårdagen var depp så har idag varit tvärt om. Okej, det började inte så bra, eftersom jag fortfarande mådde kasst sedan igår. Men en rask promenad på lunchen och ett snabbt telefonsamtal med älsklingen (ja, han ringde! Jippi!) så blev allt mycket bättre.

Mor och bror ringde och gratulerade mig jättetidigt idag! Måste säga att det är underskattat med folk som sjunger för en innan förmiddagskaffet... Mer sång åt folket!

Var förbi en god vän idag. Hon har nyss kommit hem från BB med sin guldklimp (ja, han var en bastant bit), och då måste jag ju gratulera såklart! Men gulliga hon fixade både middag och födelsedagstårta (fryst daimtårta med ett tårtljus), hur fint är inte det???

Har pratat i telefon hela halva kvällen. Det är nog det bästa med att fylla år, personer man inte pratat med på evigheter ringer (eller så ringer jag, om de fyller år så klart), och så kan man pratat sådär alldeles för länge. Och Pojkens bror var förbi med en av sina småknepiga födelsedagspresenter - en låda med gott och blandat i textil. Helkul!

Fick hem mitt diplom också! Skrev tentamen i underhållsledning för ett tag sedan, så nu behöver jag barar vänta tre år på själva certifikatet... Så går det när man inte jobbat inom underhåll särskilt länge. Så nu vet jag vad jag ska göra de närmaste tre åren i alla fall! (Mer info finns på Uteks hemsida, om någon blev lite nyfiken: http://www.utek.se/#Tenta)




Men dagens bästa är nog ändå blombuketten. Den stod utanför dörren och väntade på mig när jag kom hem. Från Pojken! Som är på andra sidan jordklotet. Så nära han var just då...

Så fina!


Kommentarer
Postat av: Elsa

Så vackra blommor, räcker till ett leende resten av veckan

2009-11-23 @ 23:25:33
Postat av: Elsa

Grattis till diplomet, vilken taiming att få det just idag,bra jobbat

2009-11-23 @ 23:36:06

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0