Hemma igen

Jag saknar min Pojke så att jag håller på att gå sönder! Inte ens en vecka, hur fjantig får man bli... Men jag blev överlycklig över att kunna växla ett par rader på Skype, och att se hans kommentar på min blogg. Puss på dig vännen, och ta det försiktigt i Långtbortistan.

Nu har jag i alla fall kommit hem från Göteborg. Vi åkte upp igår, och passade på att stanna till i Falkenberg för att hälsa på några gamla bekanta. Inte till mig, men Bror kände dem från gamla hemstaden norröver. De var i Falkenberg och spelade en match, så då var det nära och bra att säga hej.
Vi skulle bo på Gothia Towers, ett väldigt bra hotell i vanliga fall men just på lördagen verkade allting strula. (För övrigt har jag aldrig haft problem med fredagen den trettonde - men lördagen den fjortonde blir allt fel!) Vi fick rum på våning 16 och våning 22, kul... Parkeringen strulade och det var 15 minuters kö till hissarna. Och vid middagen hade de missat matallergierna, vilket löstes snabbt och smidigt men ändå.... Lördagen den 14:e!

Utsikt från 16:e våningen

Middagen var förresten kanongod! Parmaskinka (typ) med lite olivolja, pinjenötter och rödlök till förrätt (mamma fick någon laxförrätt i stället, hon som tål mer än oss andra stackare), och kyckling till huvudrätt. Hallonsorbet men björnbär till efterrätt - och här tar jag tillbaka allt elakt jag sakt om hallonsorbet innan, den var jättegod. Och kaffe med sherry (eller whiskey) till det. Mumma!
Sedan bar det av till Lorentsbergsteatern för att se musikalen The Producers (det våras för Hitler). Den var över lag bra, även om det fanns några långsamma partier.
Mer info finns här: http://www.theproducers.nu/start.html

Idag har vi ätit en rejäl frukost på 23:e våningen. Vi satt säkert en timme och myste! Bröd, fruktsallad, äggröra och bacon, kaffe med låglaktosmjölk, wienerbröd... Ja, det sista var väldigt onödigt, men väldigt gott. Hade jag kommit hem tidigare hade det definitivt blivit en lååång joggingtur.
Sedan gav vi oss iväg till Liseberg. Men vi upptäckte snart att vi hade en och en halv timmas väntan innan de öppnade, så vi tog en promenad på avenyn istället. Vi hann med både en chokladaffär och en skoaffär, och nu huserar de här skönheterna i min garderob (förlåt Pojken!)...

Har dreglat efter dessa ett bra tag nu...


Sedan fortsatte vi till Liseberg. julmarknaden öppnade på fredagen, och de hade verkligen lyckats skapa julstämning med konstsnö, isshower och julmusik, trots att vädret var höstligt regnigt. Titta vad många fina lampor! Och så hade de souvas! Mmmm... De eldade björkved utanför "kåtan" där de sålde souvas i pitabröd, snacka om att man kände sig som hemma! *nostalgi*


Allt som allt, en kanonbra helg!

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0