Bodströms kissvägran

Bodström menar att hans nekande innebar att folk antar att han tagit olagliga preparat. Ja, det är klart! Vilken anledning har man annars att neka? Egentligen?

Jag tycker att det är lite märkligt med hela den här integritetsdebatten kring drogtester. Varför skulle det vara integritetskränkande? Är det själva testet som är jobbigt, eller att någon får reda på ens lilla hobbyknarkande? På mitt arbete har vi obligatoriskt drogtest, test vid misstanke samt slumpisa tester. Jag har då aldrig blivit tvungen att "stå naken inför en främmande person och kissa på en toalett". Med kläderna på fick jag efter en visitering kissa i en blåfärgad toalett - inte direkt kränkande.

Men jag kan förstå det integritetskränkande i att exempelvis testa om man ätit choklad den senaste veckan. Eller suttit på toaletten mer än tio minuter. Eller ersatt veckans grönsaksranson med McDonaldsmat. För inget av det är olagligt, och därmed inget någon annan har med att göra.

Jag däremot bryr mig om ifall justitieutskottets ordförande knaprar uppåttjack på kvällarna. Alldeles oavsett vad man tycker om lagarna ska man hålla sig inom deras ramar. Särskilt om man är politiker och jurist - hur ska man annars kunna lita på en sådan person?

Foto: SVERIGES RADIO/P3




Aftonbladet

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0