En dag på stan

Nu har jag precis landat hos mamma, efter ett par timmar på stan med moster. Först körde vi en timmes snabbshopping. Resultat: några sköna baströjor, ett hårspänne och lite pennor och papper.

Jag väntade in moster på torget, och då fick jag syn på den här lysande skyltningen... Vad ska turisterna tro?

jordgubbar körsbär bigarråer
Det är alltså bigarråer (körsbär) i korgen...



Sedan körde vi klädracet, och stötte på den här åttiotalsreliken på Monki. Det ska föreställa ett linne, eller möjligtvis en klänning, men jag har haft en baddräkt i precis samma tyg och färg...

klänning linne monki baddräkt 80-tal


Efter lite sushi (mmm...) fortsatte vi till tågstationen för att hämta ut biljetterna inför morgondagen. Klockan fem på morgonen går tåget, kommer att vara galet trött då. Men i alla fall, utanför stationen fanns de här blommorna. "Kvastarna" är hur mysiga som helst, det ser ut som någon slags lila vass, men den är mjuk som kaninöron.
























Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0