Mitt-i-veckan-film

Idag har vi firat lill-lördag med fisk, potatis och zombiefilm.

Zombieland är en amerikansk zombiekomedi från 2009 med bland andra Jesse Eisenberg och Woody Harrelson. Jag har läst att regissören Ruben Fleischer ville skapa en amerikansk Shaun of the Dead. Den tanken slog mig aldrig, kanske för att den är just så amerikansk i både upplägg och humor. Därmed inte sagt att den inte är underhållande! En neurotisk tonåring slår sig ihop med en skjutglad lantis är en bra början, och två svindlande systrar gör saken ännu bättre. Allt inramat av död, blod och zombies. Humorn får nästan större plats än specialeffekterna - me like!






Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0