Genomtänkt?

Jag vet, jag lovade att inte göra några fler politiska inlägg. Men det här är ju bara för kul för att vara sant - oavsett partifärg!


I söndags valdes Eric Gerhardsson in i Gällivares kommunfullmäktige som SD-ledamot. Nu har han läst partiets program och hoppar av uppdraget.
– Jag har nu fördjupat mig i Sverigedemokraternas partiprogram och tyvärr får jag göra mina väljare besvikna. Jag kan inte ställa upp, invandrarna är mina vänner, säger han.

Källa



I NSD får man en lite längre (rimligare?) förklaring:

Han är kritisk mot invandringspolitiken i Sverige och detta var en orsak till att SD framstod som ett alternativ.
- Om vi tar in invandrare måste vi se till att de har jobb och bostäder. Sju personer i en etta är omänskligt. Många är högutbildade, men heter man Muhammed får man inget jobb. Vi har ungdomar som väntar på bostad och jobb. Hur ska vi lösa det?
Men han kan inte ställa upp på SD:s politik att minska invandringen till ett minimum och stoppa anhöriginvandring.
Splittrar
- Nej, man kan inte splittra familjer och släktingar. Jag tycker inte heller att man ska skicka ut flyktingar till ett ovisst öde, kanske döden, vilket görs i dag.


Källa

Kommentarer
Postat av: Elsa

Ja än finns det hopp för mänskligheten

2010-09-24 @ 00:06:29

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0