Monsterväder

Jag har vaknat ett par gånger inatt, men runt halv nio blev jag definitivt klarvaken. Åskan verkade vara precis ovanför oss, och blandade riktiga hollywoodurladdningar med ett dovt, ihållande mullrande i bakgrunden. Att ligga i sängen i källaren kändes som att gömma sig i en grotta, med ett blodtörstigt morrande monster utanför.


SMHI sa i alla fall att det såg ut så här klockan halv nio idag. Varje blixt motsvaras av ett kryss. Det där blåa "molnet" är kryss...


 

 

 

DMI visade antal blixtnedslag idag så här (varje blixt är en gul prick):

 

DMI blixt lyn

 

 


Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0