Glenfiddich Warehouse no:68

Dagens middag intogs på mysiga Glenfiddich Warehouse no:68. Som namnet antyder fanns här mängder av whisky, även lite exklusivare sådan. Eller vad sägs om en 50-årig Glenfiddich, för den nätta summan 3500 kronor per centiliter? Den provade vi inte...

Däremot så provade vi maten. Gissa om jag blev överlycklig när de hade rökt renhjärta till förrätt! Mumma!

Huvudrätten var smaksatt med Ardbeg Supernova, vilket inte sa mig mer än att det är en whisky. Nu vet jag att det är "the smokiest whisky in the world". Den fungerade suveränt som smaksättare! Jag blev i alla fall sugen på att testa drycken i glas istället för i sås.


Läs gärna den här recensionen, skriven med en portion humor:
"Som om nån tänt eld på en redan välrökt salami. Alkoholhalten går inte att undvika trots idoga försök medelst rök, rök och mera rök. Lite aceton. Är man oförsiktig blir man av med en handfull näshår och får avvakta med doftandet en stund."


Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0