Only in Texas...

...och Utah.

Vapen förhindrar våld. Beväpnade universitetsungdomar förhindrar skolmassakrer. Låter väl logiskt och bra?

---

"Hur förhindrar man en ny skolmassaker? Genom att beväpna eleverna. Så resonerar politikerna i Texas som vill tillåta skjutvapen i skolor.

Tanken är så enkel att ett barn kunde ha kommit på den. Om en ny galning springer in på skolgården och öppnar eld ska de andra eleverna kunna dra upp sina egna bössor och skjuta tillbaka.

– Det handlar om självförsvar. Jag vill aldrig se en upprepning av det som hände på Virginia Tech, där en rubbad och självmordsbenägen dåre kan skjuta ner försvarslösa ungdomar, förklarar den republikanske senatorn Jeff Wentworth.

Han får stöd av partikollegan och guvernören Rick Perry, som själv säger att han brukar utrusta sig med en pistol när han ska ut och jogga."

---

Själv brukar jag ha med mig en vattenflaska och en mp3-spelare...


Källa

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0