Det var bättre förr...

På modemets tid hänge jag mycket på skrattnet. Jag hade alldeles glömt bort den sidan tills jag snubblade in av misstag tidigare idag.



Doktorn skrev...
  • Psykstatus: välklädd och välformad, vaken.
  • Vi tar även en vikt på rummet som idag är 56,3.
  • Patienten dricker bara svart och grön te; säger sig ha många dåliga erfarenheter av te röd.
  • Patienten har ofta svårt att hålla sig på after skit.
  • Patienten låg på övervåningen och hostade tills hans katt kom upp.
  • Patienten säger sig runka bra ihop med sin nya hemtjänst.
  • Under fjällvandringen använde patienten tubsockor i kaffet.
  • Patienten var likblek igår, färgad idag.
  • Patienten arbetar som syokonsulent men är annars frisk.
  • Patienten befinns kraftigt överviktig när hon gör vågen.
  • Hon har glädjande nog gått ned sedan hon gick upp i morse.
  • Hon har glädjande nog gått upp sedan hon gick ned sig.
  • Då patienten numera är död hör hon inte längre vad jag säger.
  • Patienten har infektion i båda inneröronen och ytteröronen, men mellan öronen har han ingenting.
  • Patienten söker för spik i huvudet. Vid operation kapas huvudet då det skymmer sikten.
  • Vid samtal med vårdbiträdet framgick att min patient herr Lindfors var läcker i sjukhusbyxorna.
  • Patienten tycker sig få lättare förkylning än kvinnor.
  • Städare på förskola inlagd för magproblem. Kröp omkring under klädkrokarna i korridorer och kastade upp kläder tidigare på dagen.
  • Den engelska patienten är förvirrad. Igår trodde hon att jag tänkte kräkas på henne. Hon upprepade "Don’t spy on me!" gång på gång.

Kommentarer
Postat av: Elsa

Nu fick jag riktigt bra mag gympa :)

2011-03-24 @ 00:18:11

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0