Är folk inte riktigt kloka?

Jägarna vill ha bort vargen eftersom det är ett vildsint rovdjur. Hycklare, någon?


Genom rutan kom en sten – som slog sönder hans ansikte. Arne Johansson är lokalpolitiker i Ånge, och öppet emot jägare som vill utrota varg. – Jag vet inte om jag orkar fortsätta, säger han från sjukhusbädden.

Aftonbladet


Varg som orsakat stenhård debatt





(Brasklapp: Det är inte fastställt att vargen är orsaken till trakasserierna av Arne, men varghatare kan vara väldigt påstridiga i sina åsikter. Precis som alla andra.)

Kommentarer
Postat av: Flin

Nej, folk (eller jägare?) är inte riktigt kloka. Det intressanta är att jägarnas argument för att jaga exempelvis rådjur är att de är "så många", förstör odlingar och ställer till med bilolyckor, därför måste stammen hållas nere. När nu vargen, som är en naturlig "fiende" för rådjuren, har börjat hålla nere rådjursstammen, ja då måste ju jägarna skjuta vargen så de också kan fortsätta skjuta rådjuren. Och de säger att jakt inte är ett nöje för dem? Bullshit. Då borde de ju vara glada över att vargen tar rådjuren!!

2011-11-04 @ 09:39:13

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0