How the other half lives

När man är sjuk och hemma blir det mycket TV. Ett program som jag starkt rekommenderar är How the other half lives, som går på TV4. Det ger en inblick i både de rikas och de fattigas liv, och när de båda världarna möts blir det riktigt intressant. Det jag gillar mest är det fantastiska perspektiv som visas när barnen själva får berätta.





"How the other half lives" är en brittisk dokumentärserie från 2009 i elva delar som följer välbärgade familjer som hjälper fattiga familjer med ekonomiska bidrag.
Många människor skänker pengar till välgörenhet men nu får familjerna chans att möta de som får bidrag från dem, vilket ger en mer personlig och direkt kontakt med mottagarna.
De rika familjerna hoppas att deras barn ska få en insikt i hur livet är för de som inte har det lika gott ställt samtidigt som de med egna ögon får se hur deras bidrag kan förändra en människas liv.

Saxat från tv4.se


Kommentarer
Postat av: Sofia ( fotografy.blogg.se)

sv: Längst till höger är ett fast 400mm (kommer dock inte ihåg bländaren, som faktiskt är till salu, haha ;)

Fin blogg! :D

2011-09-09 @ 20:30:42
URL: http://fotografy.blogg.se/

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0