Sjukt rolig bakdag

Igår kom M&L över, tillsammans med sina charmtroll. Vi skulle provbaka tårta, eftersom L har lovat att baka tårtan till deras vänners bröllop.
 
Insatsvaror: Ingredienser enligt recept (minus lättvispad grädde, plus svårvispad grädde), bakformar i fel storek, en flaska vin och två provrör.
Resultat: Sisådär fyrtio skrattanfall och en supergod tårta man absolut inte visar den blivande bruden...
 
 
So far so good... Eftersom formarna inte hade rätt diameter fick lagren
bli jättetjocka, vi kunde inte dela dem på mitten.
 
Lavinvarning! Någonting hände när vi lade på ett lager till...
 
Så det översta lagret blev portionstårtor istället. Supergott!
När vi tog bort de översta lagren blev tårtan fin, men tyvärr
glömde jag bort att ta en bild på den. Ni får helt enkelt tro mig...
 
 
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0