Lunch med Löfven

Jag brukar inte skriva om jobbet i vanliga fall, helt enkelt för att jag inte tycker att arbetet är något som har på en privat blogg att göra. Men ibland måste jag ändå få berätta vilket varierande jobb jag har!
 
Idag har det varit workshop hela dagen för att få igång det nya arbetssättet med planering och schemaläggning, vilket var lite nervöst i början. Vi har jobbat med att ta fram arbetssättet i över ett halvår och nu är det snart skarpt läge. Kommer det att funka som vi har tänkt oss? Men det gick jättebra, många konstruktiva synpunkter kom fram och det blev en del aha-upplevelser för de inblandade också.
 
Någonstans mitt i workshopen fick jag smita iväg för det var "celebert besök" på ingång. Stefan Löfven, Socialdemokraternas partiledare, och Jennie Nilsson, riksdagsledamot, med följe (svenskt näringsliv, kummunrepresentanter och ett gäng journalister) gjorde en snabbvisit på bruket för att bland annat prata om konkurrensförutsättningar för industrin i allmänhet och skogsindustrin i synnerhet. Trots pressat tidschema tyckte jag ändå att det var ett bra besök, vi fackliga representanter fick lägga beslag på honom i fem-tio minuter och det är inte så illa. Så nu har man lunchat med en kändis, haha!
 
Läs mer om besöket här
 
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0