Abraham Lincoln: Vampire Hunter (film)

Igår var vi på bio och såg Abraham Lincoln: Vampire hunter. Det var synd att jag inte hunnit få hem boken av Seth Grahame-Smith ännu, den ligger på utlämningsstället just nu. Det får bli sommarläsningen på stranden. Passande, eller hur?
 
Först och främst - Benjamin Walker är ruskigt lik en ung Liam Neeson! Och när de sminkat honom ett par år äldre är han helt enkelt ruskigt lik Liam Neeson! Det gör inte mig någonting, Neeson är en rikigt bra skådis och Walker gör inte ett dåligt jobb heller - även om Dominic Cooper lätt kör över honom. Undrar när det är hans tur att landa huvudroller istället för biroller?
 
Jag visste faktiskt inte att Tim Burton varit inblandad i Abraham Lincoln: Vampire hunter. Men det förklarar vrför den är så snygg. Innehållet är kanske mindre fantastiskt, filmen är hälften snygga yxscener (ja, det finns) och hälften historia. Men men, idén är intressant och filmen är snygg, så jag gillar den!
 
 
Benjamin Walker och Dominic Cooper
 
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0