Människan är grym

Det här är ju helt sjukt! En 22-åring har dömts till fängelse för djurplågeri. Han har misshandlat och strypt en sexmånaders liten valp - för att den inte var rumsren (artikeln finns här).
 
"Även om straffet på ett år och tre månader är rekordlångt har åklagaren yrkat på ett längre fängelsestraff.
- Min uppfattning är att han skulle dömas till mellan 18 och 24 månaders fängelse som är maxstraffet för djurplågeri."
 
Vad i hela helvete krävs för att få maxstraff? Tydligen inte att hänga upp hunden i kopplet och använda den som slagpåse i alla fall.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Flin

Han ska dömas för mord. Finns ingen förlåtelse. Ett djur som inte kan försvara sig, helt beroende av sin husse, och så brutalt sviken. Vad hade det blivit för straff om det var ett barn som misshandlats så, kan man ju fråga sig... (fast nu får jag väl skit för det, "djur är inte människor"...)

Svar: Djur är inte människor. Men det betyder inte att de är mindre värda. Det finns människor som är mindre värda än människor. De brukar vi sätta i fängelse. Eller avliva, Om man bor i Texas.
Doktor Glas

2012-06-21 @ 22:12:44

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0