Armhåleost och Beckhams skor

Vill du käka kändisost? Ja, det går tydligen. Forskare har använt mänskliga bakterier för att göra ost.
 
Forskare gjorde ost av David Beckhams fotsvett
 
Det låter ganska osmakligt, men bakterier som bakterier I guess. Men jag är nog lite trött så här på morgonen. Vad exakt är det som gör människobakterieosten så hållbar? Det känns ju inte direkt som att bakterier är en begränsad resurs, det är väl snarare mjölken som borde vara den begränsande faktorn?
 
Nej, jag får nog ta en kaffe och fundera på saken...
 
 

Kommentarer
Postat av: Elsa

Älskar ost men kan sluta om det ska vara äckelost blää

2012-09-30 @ 14:13:04
Postat av: Flin

En del ostar luktar verkligen fotsvett. Allt får sin förklaring! =)
Vad ska de göra med pungsvetten han får av sina kalsonger?

2012-10-01 @ 08:18:54

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0