Försenade tåg, tågolycka och Elite hotel Karlstad

Försenade tåg är något man vant sig vid men det är lite frusterande när man är på väg till ett jobbmöte. Snacka om att det var skönt att slänga sig i sängen på Elite Hotel efter en lång dag!
Men samtidigt får man ha lite perspektiv på tillvaron, Vi kom fram helskinnade till Karlstad, till skillnad mot kvinnan som omkom i en tågolycka i Degerfors.
 
 
Dagen började med en rejäl stressdos, inte för mig men för kollegan. Jag trodde att han försovit sig eftersom han inte dök upp på perrongen, han satt inte på sin plats när tåget avgick och han svarade inte i telefonen. Men ett par minuter efter avgång dök han upp, lite lagom anfådd efter att ha småjoggat till tåget. Det visade sig att det hade tagit lite tid med barnlämningen på morgonen och sedan hade inte parkeringsautomaten fungerat. Ingen bra start, med andra ord.
 
Det dröjde inte länge innan tågen började bli försenade. Banarbeten här och där, långsamma tåg framför, stoppljus... Listan kan göras ganska lång. Inte SJ:s fel, men väldigt frustrerande. Dessutom hade det skett en fruktansvärd olycka i Degerfors, där en kvinna hade tidigare på morgonen fastnat med bilen mellan tågbommarna. Hon hade släpats med 300 meter innan tåget hade stannat, och hennes liv gick inte att rädda. Att vi snabbt som attan fick ragga taxi de sista åtta milen för att komma i tid till jobbmötet känns inte lika viktigt i sammanhanget.
 
Efter ett långt, intensivt och väldigt givande möte var det riktigt skönt att slänga sig i sängen på hotellrummet. Elite Hotel i Karlstad är riktigt mysigt. Bra hotellrum, fantastiskt trevlig personal och kanongod frukost (högsta betyg på äggröreindex). De hade till och med ett våffeljärn i matsalen, så man kunde grädda sina egna våfflor till frukost. Behöver jag säga att det luktade underbart?
 
 
Turkos inredning (matchade min kavaj, dessutom!)
 
 
Mmmm, hotellfrukost!
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0