En skön lördag

Igår blev det både nytta och nöje!
 
På förmiddagen körde vi två lass skräp till tippen. Bland annat gjorde vi oss av med en bokhylla, ett skrivbord och en bäddsoffa, nu finns bara ungefär lika mycket skräpmöbler kvar. Nackdelen med att ha hus är att alla andra tror att man har så gott om plats och kan ta hand om deras grejer, "som är så synd att slänga".
 
När vi lämnade tillbaka släpkärran hos M&A passade vi på att ta en kopp kaffe och sitta och prata lite. Det är alltid mysigt och A har alltid något kul pyssel på gång. Den här gången var det en tavla med belysning, och den idén tror jag faktiskt att jag snor.
 
På kvällen kom M&K över för middag och Melodifestivalen. De hade med sig en fin oxfilé (sååå god!) och vi fixade hasselbackspotatis. Traditionen trogen missade vi så klart första halvtimmen av melodifestivalen, men det räckte gott med snabbgenomgången. Det är ju trots allt inte så att vi tittar på grund av de fantastiska bidragen... Tack och lov vann i alla fall Yohio över gosa-nissarna - annars hade jag seriöst förlorat hoppet om något som helst vett hos den röstande delen av den svenska befolkningen.
 
 
 
 
Läs även andra bloggares åsikter om melodifestivalen, yohio

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0