Frusen jord och tidig morgon

Igår var vi hemma hos mamma för att fira syster som fyllde år förra veckan. Det var så klart mysigt, men det blev också lite senare än vad jag hade tänkt mig så frösådden fick vänta till idag. Men det gick inte så bra det heller - jordsäckarna var helt genomfrusna så jag fick ta in dem för upptining. Inte helt optimalt med öppna jordsäckar inomhus, men just nu har jag inte något alternativ. Jag får ge det någon timme, annars får jag ta det imorgon på morgonen - fröerna ligger i blöt och måste få komma ner i jorden så snart som möjligt.
 
Att vänta några timmar känns inte så lockande, jag vaknade redan halv fyra i morse och kunde inte somna om. Jäkla mardrömmar och skumma drömmar! Är lite lagom trött nu men misstänker att jag kommer att vara helt däckad imorgon. Och på morgondagens agenda står avtalstexter och ett extra omedgörligt excelark, inte bästa läget att ha bomull i huvudet med andra ord...
 
 

Kommentarer
Postat av: Elsa

Frusen jord och tidig morgon,det känns som titeln på en bra bok :)Hur har det gott har du hunnit plantera nu?

Svar: Haha! Det gör det faktiskt! :) Kronärtskockan är i jord nu, bättre sent än aldrig. Idag ska löjtnantshjärtan i jord för stratifiering och jag ska föryngra lite fönsterblommor också.
Doktor Glas

2013-01-24 @ 22:25:07

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0