Ledig måndag

Ibland är det skönt med en kort vecka, särskilt när den förra avslutades med snörvel och magkrångel.
 
Idag har varit en bra dag! Semesterdag, bra besked, en punkt på checklistan avklarad, spontanfika och ännu en inlämnad hemuppgift i arbetsrätten.
 
R&A bjöd in oss på kaffe, såklart man måste ha med muffins då! Det blev en variant på ballerina surprise cupcake. Eftersom jag hade slut på choklad använde jag jordgubbssaft i marängsmörkrämen istället. Såklart hade jag ingen vettig jordgubbssaft hemma så jag gjorde en egen (blir ju dessutom mycket godare). Jag kokade helt enkelt frysta jordgubbar tillsammans med syltsocker så att det blev en tjockflytande saft. Däremot försökte jag låta bli att krossa jordgubbarna, de kan man använda som fyllning i muffinsen.
 
Alltså, muffins enligt tidigare recept, sedan gröpte jag ur en grop när de svalnat och petade ner en jordgubbe i vardera muffin. Marängsmörkrämen gjordes enligt receptet men jag bytte ut chokladen mot avsvalnad jordgubbssaft (ca 0,5-1 dl). Mums!
 
 
 
 
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0