Plastångest

Trots att jag redan från början tänkte minimera mängden plast som Lillprinsen kommer i kontakt med sitter jag ändå här med mängder av plastprylar och en rejäl plastångest. Plast innehåller läbbiga och potentiellt skadliga ämnen som läcker ut vid användning och särskilt vid upphettning, därför kommer jag nu att försöka "plastsanera" Lillprinsens prylar. Inte allt på en gång, och inte allting, men lite är bättre än inget tänker jag.
 
Så om någon till äventyrs tänkte ge Lillprinsen några presenter framöver kan jag tipsa om ett par nätaffärer med ekoprylar (har inte beställt därifrån själv ännu):
Ekoleko
MedvetenMini
LaplandEcoStore
 
 
På Lillprinssens (nåja, mammas) önskelista finns bland annat dessa godingar:
 
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0