Liftarens guide till galaxen fortsätter - utan författaren

Tydligen har det gjorts en fortsättning på Liftarens guide till galaxen, trots att författaren Douglas Adams är död. Jag är tveksam. Det känns som ett sätt att fortsätta pressa pengar ur en kultgrej, men å andra sidan säger författaren till uppföljaren (Eoin Colfer) att boken ska vara en fristående fortsättning, och inte baseras på Adams anteckningar om sin tänkta uppföljare. Nåja, får väl läsa den innan jag uttalar mig mer.

Läs mer bland annat här och här.

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0