Spinning istället. Japp.

Idag blev det ett zumba-pass. Helt bortkastad tid, instruktören är verkligen fortfarande inget vidare. Eller så har stackarn fått ett crappy färdigt pass. Några synpunkter...

1. Uppvärmningen är till för att... just det, värma upp. Och vänja kroppen vid rörelserna. Inte få in så många konstiga kombinationer och hopp så tidigt som möjligt.
2. Mikrofonljudet ska vara högre än musiken.
3. Att visa sex olika steg och sedan göra dessa ca 10% av låten är inte lönt. Inte lönt!
4. Symmetri är bra. Symmetri är enkelt. Att hänga med på om det ska vara en, två eller fyra upprepningar utan instruktioner är inte lätt.
5. Äh, man ska helt enkelt inte vara mer irriterad när man lämnar ett pass än när man kom dit. Inte värt det.

Så nu håller jag mig till spinning på tisdagar istället, det känns som bra mycket bättre tidsinvestering.


Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0