Jag väntar under mossan - Amanda Hellberg

När Tilda är nära att drunkna och spolas i land på den olycksbådande ön mitt i sjön skruvas hennes känslighet upp. Hon tränger djupare in i en värld av övernaturliga varelser och mystiska samband där ingenting är som det först verkar. Samtidigt vakar någon - eller något - över varje steg Tilda tar ...
 
I en värld av sällsamma skuggväsen, undangömda kråkslott, en bottenlös näckrosdamm och en uråldrig maktkamp söker Tilda sanningen: Vad hände med Tildas försvunna mormor? Vem ligger bakom den ondskefulla stämningen vid sjön? Hur känns den stora kärleken? Och vem är Tilda själv egentligen?
 Saxat från Bokus
 
 
 
Jag skulle absolut rekommendera Amanda Hellbergs böcker – men trots det tycker jag att det finns en del förbättringspotential. Nu påstår jag förstås inte att jag kan skriva, för det kan jag inte. Jag har presterat precis noll böcker, att jämföra med Hellbergs fem. Däremot kan jag konstatera att böckerna är underhållande - men inte helt min kopp te.
 
Vad gäller just Jag väntar under mossan staplas olika mytologiska figurer på varandra utan något egentligt sammanhang. För mycket för att bli riktigt bra skönlitteratur, lite för lite för att bli en bra undervisningsbok.
 
Hellberg vill för mycket och det går inte att få in alla ambitioner i en bok på 220 sidor. Hade den varit dubbelt så tjock hade den förmodligen kommit mer till sin rätt, nu blev det mest spretigt. Och slutet blev jag lite besviken på. Lite för mycket ”jaha?” och lite för lite ”oooh!”.
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0