Veckans bokbloggsjerka

I veckans bokbloggsjerka (läs mer här) ställer Annika frågan:
 
Om du fick välja, vilka böcker skulle du vilja se publicerade redan IDAG och varför?
 
Jag skulle gärna vilja hålla Jan Guillous Dandy i näven redan idag. Den första delen, Brobyggarna, fick jag tag på av en slump, jag visste inte då att det var en del i en serie (så går det när man inte riktigt läser baksidetexten). Jag är inte direkt känd för mitt tålamod, så jag vill gärna kunna läsa alla delar av en serie i ett svep.
 
Givetvis längtar jag efter Nyckeln (fortsättningen på Cirkeln och Eld också), men där är det snarare för att komplettera serien än för att böckerna är våldsamt bra. Just så känner jag ofta när det gått ett tag från senaste boken, blir liksom lite mindre exalterad för varje vecka. Tills jag håller boken i handen...
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag har "Eld" som jag har vunnit i en tävling, men vill så klart försöka få tag i "Cirkeln" först. Har bara hört positivt om dessa böcker!

2012-07-22 @ 07:33:06
URL: http://bokslukare.blogg.se
Postat av: Monika

Jag har bara läst Hamilton-böckerna av Guillou och hans språk där är ju lite macho. Om man säger så. Är Brobyggarna annorlunda?

Svar: Nu har jag inte läst Hamilton-böckerna, men jag tyckte inte att Brobyggarna var överdrivet macho. Men visst, den handlar om krig, ingenjörskonst och en del jakt i Afrika, så visst är det sådana drag också. Jag tycker att språket passar ihop med den tidsperiod boken handlar om, och om samma sak är sant för Hamilton kan jag tänka mig att den är hårdare.
Doktor Glas

2012-07-22 @ 10:22:13
URL: http://bokslut.blogspot.se/
Postat av: Helenas bokhylla

Jag håller med dig om att man blir mindre sugen på fortsättningen i en bokserie om det går får långt emellan läsningarna.

2012-07-22 @ 11:40:47
URL: http://helenasbokhylla.wordpress.com
Postat av: Cassandra

Jag har ännu inte läst någon av böckerna i Engelfors-trilogin. Känns som jag borde göra det :)

2012-07-23 @ 10:09:06
URL: http://lacrimamens.com/blog
Postat av: Maria

Med just Nyckeln kan du nog räkna med att suget kommer att byggas upp inför släppet även om det känns svalt nu. I alla fall om du följer bokbloggande ungdomar - jag vet inte riktigt hur det ser ut på vuxensidan. :)


------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0