En bok som...


…har med något som alltid finns i vårt kylskåp att göra

del ett i 15 böcker som... - listan



“Something is rotten in the state of Denmark”. Ja, det är Hamlet. Och ja, vi behöver rensa i kylskåpet.

Ibland får jag lite Shakespeare-cravings. Visst är det fantastiska berättelser med fantastiskt språk! Lite jobbigt att komma in i (särskilt på engelska, om man inte är van vid den halvantika vokabulären) och definitivt jobbigt att få ut ur huvudet när man väl kommit igång.
Hm, jag kanske skulle gräva fram The Complete Works of Shakespeare igen och tjuvglutta lite...



Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0