Veckans bokbloggsjerka

I veckans bokboggsjerka (nyfiken? Läs mer här!) undrar Annika:
 
Vad läser du just nu?
 
Jag har precis läst ut Eld och Döden går i moln, och håller nu på med Brobyggarna och Tjärven. I vanliga fall håller jag mig helst till en eller max två böcker åt gången, men ibland blir det ett gäng åt gången. Till exempel släpar jag inte med mig mycket tunga inbundna böcker överallt, då plockar jag med mig en pocketbok istället. Och jag har upptäckt att jag inte är särskilt förtjust i e-boken, vilket resulterade i ett snabbinköp på plats. Så kan det gå...
 
Tjärven är skriven av en av mina favoriter, John Ajvide Lindqvist. Han har även skrivit Hanteringen av odöda, som i mitt tycke är en helt lysande bok. I Tjärven är det zombies i skärgården, blir inte mycket svenskare än så, non?
 
Brobyggarna av Jan Guillou handlar om tre fattiga bröder som erbjuds sitt livs chans - att få en ingenjörsutbildning betald vilket säkerställer familjens ekonomi efter faderns död. Som tack ska de efter utbildningen återvända till Norge och bygga en komplicerad järnväg. Men allt går inte som planerat och bara en av bröderna återvänder.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Hoffafloffa

Har inte läst något av Ajvide Lindquist faktiskt. Kanske borde ta tag i det snart. Var rekommenderar du att man ska börja?

Svar: Jag rekommenderar Hanteringen av odöda (min favorit och den första av hans böcker som jag läste) eller Låt den rätta komma in. :)
Doktor Glas

2012-07-02 @ 15:20:41
URL: http://hoffafloffa.blogspot.se
Postat av: Carro

Helst en bok åt gången här med :)

2012-07-02 @ 21:03:24
Postat av: Hoffafloffa

SV HAr beställt Hanteringen av odöda nu. :-) Jag gillade verkligen Sju jävligt långa dagar och kan starkt rekommendera den (även om den påminner en del om annat man har läst typ stel äldre bror, plikttrogen syster, vild och oberäknelig yngre bror och berättaren är mellanbrodern som aldrig har gjort något egentligt väsen av sig)

2012-07-04 @ 21:50:11
URL: http://hoffafloffa.blogspot.se/

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0