Veckans bokbloggsjerka

I veckans bokbloggsjerka (läs mer här) ställer Annika frågan:
 
Läser du facklitteratur ibland och vad är det i så fall som intresserar dig?
 
Njae, inte direkt. Förutom när jag pluggar. Men visst händer det att en del facklitteratur slinker ner i kundkorgen då och då, men det är sällan jag läser den från pärm till pärm. Kan man kalla sig skönlitteraturläsare och facklitteraturbläddrare? Jaså, det kan man? Ja, då är jag en sådan.
 
Jag har en rejäl blandning facklitteratur, köpt bara för skojs skull. Allt ifrån lean och hur man ökar produktiviteten i företag till litteratur om arbetarklassen i brukssamhället. Allt intresserar mig, förutom elektronik och bilar. Där är jag sjukligt ointresserad.
 
Det enda som jag egentligen läst just pärm till pärm är biografier och böcker om teknikhistoria. Och En perfekt storm som handlar om finanskrisen, skriven för oss icke-ekonomer. Den är bra, läs den!

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Boktjuven Ingerun

Tack för tipset.

2012-10-08 @ 22:18:36
URL: http://vadvilljagtjuva.blogspot.se

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0