Nytt schampo

Som jag skrivit tidigare använder jag endast ekologiska schampon utan konstigheter numera och igår passade jag på att investera i en ny variant i den lokala hälsobutiken. Den här innehöll både tensid (sockertensid, dvs den "bra" sorten) och kollodialt guld, men jag tänkte testa i alla fall.
 
Någon som vet varför man tillsätter kollodialt guld förresten? Låter vansinnigt onödigt! Både med tanke på framställningsprocessen för guld och att det där med nanopartiklars påverkan på kroppen inte är helt utredd. Nu ska jag i och för sig inte dricka geggan, men ändå. Tänkte att jag skulle fråga kvinnan i affären, men jag fick inte en syl i vädret (hon pratade en bra stund om hur jag kommer att märka stor skillnad efter ett par veckor då jag tvättat bort alla rester av det vanliga schampot - jag har inte använt vanligt schampo på tre månader, tack så mycket). Fnissade lite i alla fall när hon ondgjorde sig över de som använde schampo helt utan tillsatser, producerade i typ Brasilien, när det fanns lokala alternativ med lokala råvaror. Jo, för om vi inte har en lokal guldgruva här i krokarna så är det nog inte så väldigt mycket bättre...
 
 
 
 

Kommentarer

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0