Den förlorade symbolen

Jag har nu läst klart Den förlorade symbolen av Dan Brown. Låter det bekant? Det är den senaste boken av författaren till Da Vinci-koden och Änglar och demoner.
Och visst är den lik! Fylld av gåtor, mystik, en skvätt vetenskapsbabbel och en mordhistoria. Den galna, självplågande fanatikern är förstås med. Samtidigt är det en spännande historia (i alla fall om man är hooked på sudoku-liknande gåtor) som det är svårt att slita sig ifrån.
Jag läste att den blivit jämförd både med National Tresure och en Disney-matine, och det kan jag hålla med om. En historia om mäktiga män i maktens huvudstad Washington (vem älskar inte att snoka i vad andra gör? Varenda skvallertidning är bevis på det) som ända från Amerikas grundande döljer en hemlighet. Och ett lyckligt slut som man förväntar sig redan från sida ett och lite moral som bonus (den är ju trots allt lik de båda andra böckerna). Tyvärr har han en förmåga att alltid avslöja hemligheterna, fast bara för Langdon och hans närmaste - ska de inte förbli dolda eller avslöjas för alla?

Därmed inte sagt att jag inte gillar den! Underbar ligga-i-soffan-med-en-varm-pläd-och-en-sprakande-brasa-bok. Gillade du de andra så gillar du nog den här med!









Kommentarer
Postat av: Elsa

Fin recesion på boken har inte orkat läsa de tidigare heller, hur måga dagar tog den för dig?

2009-12-07 @ 22:25:16
Postat av: Doktor Glas

Jag vet inte riktigt hur lång tid det tog, läste mest i bussen och nu i lördags. Två veckor kanske?

2009-12-08 @ 05:57:12
URL: http://doktorglas.blogg.se/

------------------------------

Gör mig glad och lämna gärna en kommentar!

Din kommentar kommer att synas efter att jag godkänt den. Observera att reklam och spam inte kommer att publiceras.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0